Po Gume na dom

Gume na dom

0
Your Cart

AMZS test letnih pnevmatik 2025

Test letnih pnevmatik 2025

Rezultati testa: dve pnevmatiki z najvišjo oceno za varnost

Na testu letnih pnevmatik z letnico 2025 smo pod drobnogled vzeli 18 pnevmatik različnih kakovostnih in cenovnih razredov – od pnevmatik prestižnega razreda do nizkocenovnih pnevmatik. Prvič doslej sta dve pnevmatiki za svoje lastnosti pri varnosti, ki je eden od dveh glavnih ocenjevalnih stebrov, dobili oceno zelo dobro (1,5). To sta pnevmatiki continental sportcontact 7 in bridgestone potenza sport, ki na suhi cesti ponujata odličen oprijem in veliko natančnost pri vodljivosti, kar pomeni, da pri kritičnih manevrih ponujata visoko stopnjo varnosti. Podobno se obnašata tudi na mokri cesti: ponujata zelo dober oprijem, naše testne voznike pa sta prepričali z igrivo vodljivostjo na zahtevni mokri podlagi. Obe pnevmatiki sta se dokaj dobro odrezali tudi pri okoljskem merilu pričakovane dobe trajanja, čeprav zaradi nekoliko slabše učinkovitosti in glasnosti pri okoljski bilanci Bridgestonova pnevmatika ni dosegla več kot zadovoljive ocene, Continentalova pnevmatika pa je dobila oceno dobro. V skupnem seštevku sta obe pnevmatiki dobili skupno oceno dobro oziroma zelo priporočljivo.

Še devet pnevmatik s skupno oceno dobro

Za najboljšima pnevmatikama na našem testu se je zvrstilo še devet pnevmatik, ki so si tudi prislužile skupno oceno dobro. Pnevmatiki michelin pilot sport 5 in goodyear eagle F1 asymmetric 6 prepričata z dobrimi ocenami tako pri varnosti vožnje kot okoljskih lastnostih; Michelinova pnevmatika je pri okoljski bilanci dosegla celo najboljši rezultat med vsemi preskušenimi pnevmatikami.
Pnevmatike vredestein ultrac oro, yokohama advan sport V107 in firestone firehawk sport prepričajo z dobrimi ocenami pri varnosti vožnje, a zaradi zadovoljive ocenjene dobe trajanja pri okoljskih lastnostih nekoliko zaostajajo pri številčni skupni oceni.  
Pnevmatiki falken azenis FK520 in nexen N fera sport kažeta manjše slabosti pri voznem udobju na suhi cesti, a sta si zaradi kratkih zavornih razdalj prislužili dobri oceni za lastnosti na suhi cesti. Obe pnevmatiki sta se dobro odrezali tudi s predvideno dobo trajanja. 
Dunlopova pnevmatika sport maxx RT2, ki se je uvrstila med Falknovo in Nexenovo pnevmatiko, ima nekoliko večjo obrabo, zato ocena zadovoljivo, za varnostne lastnosti pa je dobila oceno dobro. 

Štiri zadovoljive pnevmatike 

Naslednje štiri pnevmatike v tabeli z rezultati pri merilu varnosti in deloma tudi pri okoljskih lastnosti ne dosežejo več kot zadovoljive ocene oziroma ocene priporočljivo; pnevmatika ceat sportdrive (Ceat je italijansko-indijski izdelovalec pnevmatik) je pokazala nekaj slabosti na mokri cesti, Kumhova pnevmatika ecsta PS71 pa zaradi slabosti na suhi cesti in pri predvideni dobi trajanja. Tudi Nokianova pnevmatika powerproof 1 ima slabosti na suhi cesti, kitajska Gitijeva pnevmatika gitisport S2 pa se je slabo odrezala na mokri cesti, precej pomanjkljivosti pa je pokazala tudi pri obrabi in pri predvideni dobi trajanja

Varnost pomembnejša od videza!

Če torej želite videz (in vozne lastnosti) vašega avtomobila oplemenititi s športnimi platišči in športnimi pnevmatikami, razmislite o ustrezno razporejenem proračunu za to izboljšavo; lepa (in draga) platišča poskrbijo za lepši videz, prav nobenega učinka pa nimajo na varnost ali vozne lastnosti: te lahko izboljšajo le kakovostne pnevmatike, ki ponujajo dovolj rezerve pri oprijemu in vodljivosti, da vas izvlečejo iz morebitnih težav v kritičnih situacijah. Ne pozabite: nekaj kvadratnih centimetrov velika stična površina med pnevmatiko in cesto je vse, kar loči varno odpeljan ovinek od zleta s ceste ali trka v obcestno drevo. Pri varnosti vsekakor ne smete varčevati! 

POZOR: Metri ne lažejo!

Dramatične razlike v zavorni poti na mokrem

SHARE: